HYDROFLYER 2023 – EFOIL SCOOTER CZY E-JETSKI?

Co to jest HydroFlyer?

Części składowe HydroFlyer
Części składowe HydroFlyer

Czy to eFoil, skuter wodny czy elektryczny skuter wodny? Może wszystko w jednym. Hydroflyerem można pływać po powierzchni wody bez startowania. W tym przypadku wrażenia z jazdy można porównać do elektrycznych skuterów wodnych (stojących) lub być może elektrycznej hulajnogi na wodzie. Jazda po powierzchni – łącznie ze startem – jest bardzo łatwa, ponieważ kierownica zapewnia stabilność. W 2023 roku powinna pojawić się opcja płetwy dla Hydroflyera: to znaczy krótka płetwa z silnikiem, który nie pozwala desce wystartować.

Pływanie po tafli wody
Dzięki możliwości pływania po tafli wody jak na standardowym skuterze wodnym sprawia, że stawianie pierwszych kroków jest super łatwe. Od 2023 dostępny dodatkowy, krótki foil uniemożliwiający start z wody. To dla tych co wolą klasyczne doznania skutera wodnego.

 

Hydroflyer

Ale oczywiście chodzi o latanie, bo przecież pod deską montowany jest maszt o długości 82 cm z podwodnym skrzydłem. Podnoszenie i kontrolowanie wysokości działa – podobnie jak w przypadku eFoil – poprzez przenoszenie ciężaru. Jeśli przesuniesz swoją wagę do tyłu, Hydroflyer uniesie się. Jeśli przesuniesz swoją wagę do przodu, deska tonie.

Skok na Hydrflyer
Możliwość faktycznego latania na HydroFlyer

 

Przyspieszenie odbywa się za pomocą dźwigni gazu na kierownicy. Podobny do elektrycznego skutera wodnego. Jednostka sterująca z przepustnicą komunikuje się poprzez Bluetooth ze sterownikiem w płycie. Powinno to później umożliwić zdjęcie kierownicy i używanie Hydroflyera jak normalnego eFoila z oddzielnym pilotem.

 

Zachowanie podczas jazdy

Pozycja stopy różni się od pozycji eFoil. Producent zaleca, aby obie czubki stóp były skierowane do przodu. Ma to być bardziej ergonomiczne, a tym samym zapobiegać nakładaniu się większego zmęczenia na jedną nogę, co może prowadzić do bólu podczas długiej jazdy. Może się to rzeczywiście zdarzyć podczas eFoilingu, ale zwykle jest to kompensowane zmianą pozycji stopy.

Surfowanie z HydroFlyer
Pływanie z falą może dostarczyć niespotykane do tej pory wrażenia

Tak więc z Hydroflyerem nie przesuwasz ciężaru między przednią a tylną nogą, aby kontrolować wysokość, ale z tym, jak daleko przesuwasz górną część ciała do przodu lub do tyłu na kierownicę. Muszę przyznać, że ta technika była fajna i uważam, że jest łatwiejsza w porównaniu z eFoilem. To jest bardzo dobre dla początkujących.

 

Sterowanie

W jakiś sposób kierownica zawsze kusi do używania jej zgodnie ze znanym przeznaczeniem. W końcu od dzieciństwa uczysz się jeździć na rowerze czy hulajnodze. Ale także Hydroflyer jest sterowany poprzez zmianę ciężaru (lewo/prawo), tak samo jak deska eFoil.

Tak więc „kierownica” nie służy do sterowania, ale do zapewnienia stabilności. Świetna zaleta dla początkujących, ale także do skoków. Skoki są o wiele łatwiejsze niż w przypadku elektrycznej deski eFoil. Wynika to nie tylko z kierownicy, ale także z dużej pojemności (160 litrów – model cruiser) oraz podwodnego kadłuba. Deska wygląda bardziej jak łódź niż deska surfingowa od dołu.

 

Dane techniczne

Mówi się, że bateria litowo-jonowa pozwala na zasięg do 2 godzin i 40 km, a zatem znajduje się w zasięgu Audi, Fliteboard i Lift Foils. Podobny jest również czas ładowania 1,5 godziny. Przy 35 do 40 kg jest nieco cięższy niż eFoile, które ważą 30 kg lub mniej. Wynika to z dodatkowej kierownicy i większej deski.

Silnik ma moc 5,5 kW i jest zasilany akumulatorem litowo-jonowym 42 Ah / 52 V.

Deski występują w trzech rozmiarach:

Cruiser (226 x 63,5 cm / 160 litrów) – testowaliśmy te deski.

Chmura (183 x 63,5 cm / 150 litrów) – Dmuchana Deska

Surf Pro (152 x 63,5 cm / 68 litrów)

Maksymalna waga jeźdźca jest określona na 120 kg. Na pilocie możesz wybrać jeden z trzech trybów mocy, aby ograniczyć moc. Dostępny jest nawet bieg wsteczny, który ułatwia „parkowanie”.

Niektóre dane ze strony internetowej Hydroflyer różnią się od tego, co nam powiedziano w Portugalii. Myślę, że wciąż wprowadzane są drobne zmiany, zanim planują wejść do masowej produkcji w 2023 roku.

 

Bezpieczeństwo

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, wyróżnia się kilka cech. Kierownica może uniknąć kontaktu ze skrzydłem i silnikiem, jeśli będziesz trzymać się kierownicy podczas upadku. To przyciąga górną część planszy do siebie.

Ponieważ kierownica jest lżejsza niż maszt z silnikiem, Hydroflyer wyprostuje się po upadku. Niezależnie od tego, czy można zranić się podczas upadku na kierownicę, producent uznał za mało prawdopodobne. Ale jest ochraniacz – podobny do roweru BMX z pierwszych generacji.

Z drugiej strony istnieje skrzydło bezpieczeństwa (Vortex 210) dla początkujących. W tym skrzydle krawędzie są zaopatrzone w gumową osłonę, która ma zapobiegać kontuzjom. Pozostałe trzy skrzydła, Vyper 190, Hyper 170 i Vyper 150 dla zaawansowanych jeźdźców, nie mają tej ochrony.

Wreszcie, Hydroflyer jest zabezpieczony magnetycznym wyłącznikiem awaryjnym. Podobnie jak skuter wodny, jest przymocowany do nadgarstka i odłącza się od pilota na kierownicy, gdy upadniesz. To zatrzymuje silnik.

 

Ile kosztuje Hydroflyer?

Hydroflyer kosztuje 88 000 PLN plus koszty wysyłki i importu. Cena która będzie obowiązywać podczas zamówień złożonych podczas targów w Warszawie (2-6 listopad 2022), będzie wynosić 86 000 PLN. Cena jest nieco wyższa niż eFoile klasy premium, jednak sprzęt oferuje zupełnie nowe doznania.

Krótka wersja Surf Pro będzie również dostępna z paskami na stopy dla jeszcze większej kontroli. Deski powinny być dostępne w różnych wersjach od 2023 roku. Kiedy to nastąpi, dowiesz się oczywiście dzięki nam.

Ze względu na szybki progres uczenia się na dużym modelu cruisera, producent postrzega rynek wynajmu jako dobrą grupę docelową dla Hydroflyera.

 

Wnioski

Hydroflyer nie jest eFoilem i według producenta nie powinien nim być. Zachowanie podczas jazdy jest bardzo różne. Łatwiejsze do nauczenia, ale moim zdaniem ograniczone w krzywych. Przynajmniej takie jest moje odczucie. Być może trochę w porównaniu z deskorolką (eFoil) i hulajnogą wyczynową (Hydroflyer). Więc sumarycznie to kwestia gustu. Osobiście uważam, że było to całkiem zabawne.

 

Spróbuj przed zakupem!

Oczywiście nie musisz od razu kupować Hydroflyer, może wcześniej przetestować u nas w jednym z naszych centrów testowych na terenie Polski. Wcześniej koniecznie trzeba się umówić, a w stałej ofercie będzie dostępny w naszym głównym centrum testowym na zalewie w Kryspinowie (Kraków).

 

Oddział południe:

 

Wake Park Kraków

Cholerzyn 361, 32-060 Cholerzyn

Zalew Kryspinów k/Krakowa

 

 

Oddział północ:

 

Kamping Ekolaguna

Chałupy 5, 84-120 Władysławowo

Zatoka Pucka

HydroFlyer Installation
HydroFlyer montaż.

Mam na imię Olaf,
Chcesz wiedzieć więcej?
Zadzwoń i zapytaj!

 

Sprawdź nasze oddziały w całej Polsce Tutaj!

 

+48 509 230 239